Mammografi...

Så...imorhon är det dags för mammografi igen...det är inte utan att jag är lite nervös. Jag har ingen egentlig anledning, men bröstcancer blir ju allt vanligare och många i min direkta omgivning har blivit diagnostiserade med bröstcancer. 😢 Tankarna har flugit i huvudet många ggr om hur jag skulle reagera om jag fick diagnosen...vad skulle jag säga när läkaren tittar allvarligt på mig och säger orden: "Du har cancer."? Jag har absolut ingen aning...

För ungefär ett år sedan fick jag reda på att jag har något som växer på min ena njure. De veckor som följde var de värsta i mitt liv! Det enda som for i mitt huvud var; Vad ska hända med min son???
Nu visade det sig som tur var att det inte var något farligt, men ändå...jag fick nosa på känslan ifallomatt...det var inte roligt! Så nu hoppas jag på att jag inte behöver något extra samtal med läkare imorgon. Önska mig lycka till!

Läs väl!!// Mamselle 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mamselles.blogg.se

Denna blogg kommer att användas lite som en dagbok...eller ventilationshål om ni vill. Jag kommer bland annat skriva om hur det känns att vara en pusselbit i livet som inte riktigt passar in. Någon har till och med karvat lite i den för att få den att passa, men inte riktigt lyckats. Det kommer att vara både positiva och negativa känslor som speglas, jag behöver och vill kunna få utlopp för ALLT!! Vissa saker kommer vara personliga, medan andra kommer att vara reaktioner på samhället i allmänhet. Som sagt; ALLT! Läs väl...

RSS 2.0