Ofrivillig avsittning! 😼

Hejsan hoppsan! Idag flög jag av Mamselle för första gĂ„ngen! 😼 Hon kĂ€ndes superfin i ridhuset nĂ€r vi joggade lite och jobbade med framĂ„tbjudning. Naturligtvis var jag tvungen att sĂ€ga att "Jag trodde hon skulle vara lite galen att sitta pĂ„ idag, men det hĂ€r gĂ„r ju bra!"

Det skulle jag inte sagt! Efter en stund bestÀmde vi att vi var klara i ridhuset och skulle galoppera i backen. HÀstarna började ladda redan runt hörnet och precis i början av backen la Mamselle av ett fantastiskt bocksprÄng!! Jag var helt oförberedd klantigt nog och hamnade pÄ sniskan. Mamselle blev rÀdd och kastade sig runt i 180 grader och jag gjorde en supersnygg volt av! Tur att det Àr blött och mjukt i marken, annars hade jag nog slagit mig rejÀlt! Jag hade tur och har bara strÀckt mig i nacken, ryggen och vÀnsterarmen. Med lite tur blir det inte vÀrre Àn sÄ. Nu ska jag ta ett varmt bad och se efter hur mÄnga blÄmÀrken det blev!

LĂ€s vĂ€l!!// En ngt stel Mamselle 




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mamselles.blogg.se

Denna blogg kommer att anvÀndas lite som en dagbok...eller ventilationshÄl om ni vill. Jag kommer bland annat skriva om hur det kÀnns att vara en pusselbit i livet som inte riktigt passar in. NÄgon har till och med karvat lite i den för att fÄ den att passa, men inte riktigt lyckats. Det kommer att vara bÄde positiva och negativa kÀnslor som speglas, jag behöver och vill kunna fÄ utlopp för ALLT!! Vissa saker kommer vara personliga, medan andra kommer att vara reaktioner pÄ samhÀllet i allmÀnhet. Som sagt; ALLT! LÀs vÀl...

RSS 2.0